loading...
خانه سونی
نازیلا بازدید : 56 چهارشنبه 18 تیر 1399 نظرات (0)

تنظیمات مربوط به صدا و تصویر یکی از بخش های مهم تلویزیون پس از نصب و راه اندازی به شمار می رود که نقش مهمی در افزایش کیفیت تصویر و مطلوبیت صدا به هنگام تماشای فیلم، سریال، فوتبال، موسیقی، بازی های پلی استیشنی و ... دارد؛ به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی تنظیمات صدا و تصویر تلویزیون سونی خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب نیز ما را در خانه سونی همراهی کنید.

منو تنظیمات صدا در تلویزیون سونی

منو تنظیمات صدا در تلویزیون سونی

تنظیمات مربوط به صدا یکی از مواردی است که نقش مهمی در افزایش کیفیت صدای خروجی دارد که برای این منظور می بایست منو تنظیمات صدا را ویرایش و تغییراتی را اعمال کنید. قبل از هر توضیحی این نکته لازم به یادآوری است که بسته به نوع و مدل دستگاه انتخابی و مواردی از قبیل، کشور، منطقه و ... ممکن است برخی تنظیمات تلویزیون در دسترس نباشد و یا تغییرات کوچکی داشته باشد. قیمت تلویزیون سونی نیز بسته به مدلهای مختلف متغیر است.

برای تنظیم صدا ابتدا بر روی گزینه Home کلیک کرده و سپس در بخش تنظیمات وارد بخش تنظیمات صدا شوید که بخش های مختلفی دارد که ما به توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

تنظیمات پیش فرض کارخانه

تلویزیون سونی دارای صدای پیش فرض کارخانه ای است که پس از نصب و راه اندازی به شما این امکان را می دهد تا به راحتی بتوانید برنامه های مورد علاقه خود را تماشا کنید که البته پس از راه اندازی و نصب شما می توانید تنظیمات صدا را تغییر دهید و صدا دلخواه خود را بر روی خروجی مورد نظر تنظیم کنید که پس از تنظیم در صورت عدم رضایت و یا وجود اشکال در صدای دریافتی به راحتی می توانید دوباره صدای پیش فرض کارخانه را فعال کنید؛ پس بدون نگرانی به خرید تلویزیون سونی بپردازید و صدای دلخواه خود را تنظیم کنید.

 

حالت های مختلف صدا در تلویزیون سونی

تلویزیون سونی حالتهای صدایی مختلفی دارد که مهمترین آنها به قرار زیر است.

  • حالت پویا یا dynamic

گزینه dynamic  صدای فیلم های سینمایی و اکشن که حالتی ورزشی و موزیکال دارند را بهبود می بخشد.

  • صدای استاندارد

همانطور که از نامش پیداست تمامی افکت های مورد نیاز برای تماشای فیلم و سریال را با صدای شفاف و واضح در اختیار شما قرار می دهد و حالتی استاندارد دارد.

  • حالت سفارشی

حالت صدای سفارشی حالتی است که در آن شما می توانید بر اساس علایق خود صدای خروجی دستگاه مورد نظر را تنظیم کنید.

  • صدا شفاف و واضح

صدای شفاف و واضح قدرت وضوح دریافت صدا را تا حدود زیادی افزایش می دهد که این صدا شفاف برای تماشای اخبار و مستندهای تلویزیونی گزینه  مناسبی است.

  • حالت سینما

حالت صدای سینما به شما کمک می کند تا بتوانید فیلم های سینمایی مورد علاقه خود را با وضوح و کیفیت بالایی همچون تئاتر و سینما تماشا کنید.

  • حالت موسیقی

حالت موسیقی باعث افزایش کیفیت صدا به هنگام گوش دادن به موسیقی می شود.

 

گزینه های مختلف صدا برای انجام تنظیمات دلخواه

 

برای تنظیمات صدا گزینه های مختلفی به قرار زیر وجود دارد:

  • صدای پایدار یا steady sound

steady sound دارای دو گزینه off , on است که  گزینه صدای on صدای پایدار برنامه را در بخش های مختلف پخش برنامه های تلویزیونی و آگهی تثبیت می کند، گزینه صدای off صدای پایدار برنامه را در پخش بخش های مختلف فیلم، سریال، آگهی و فوتبال خاموش می کند.

  • صدا فراگیر یا surround

صدای فراگیر نیز دو گزینه خاموش و روشن به قرار زیر دارد.

صدای فراگیر trusourround xt off : صدای فراگیر را خاموش می کند.

صدای فراگیر trusourround xt on : صدای فراگیر را روشن می کند. توجه داشته باشید که اگر trusourround xt  را روشن نگه دارید صدای پایدار از دسترس خارج می شود.

  • افزایش و کاهش تن صدا

از دکمه treble پس از خرید تلویزیون سونی و نصب برای افزایش و همچنین کاهش تن بالاتر به وسیله دکمه هایی که وجود دارد استفاده می شود و از دکمه bass برای افزایش یا کاهش صداهایی که دارای تن پایین تری هستند استفاده می شود.

  • بالانس صدا

از بالانس صدا برای تنظیم توازن خروجی اسپیکرها استفاده می کنند توجه داشته باشید که قیمت تلویزیون سونی بسته به سایزهای مختلف متفاوت است.

  • صدای افست

با استفاده از حجم صدای افست یا volume offset می توانید میزان ورودی صدای تلویزیون را با سایر ورودی هایی که به تلویزیون وصل می شوند تنظیم نمایید.

  • تنظیمات اسپیکرها و خروجی صدا

در تنظیمات مربوط به اسپیکر می توانید با استفاده از گزینه اسپیکر تلویزیون( tv speakers) سیستم صوتی  خروجی ای که دوست دارید را برای تلویزیون خود تنظیم کنید، که با انتخاب سیستم صوتی  audio system اسپیکرهای تلویزیون برای شما غیرفعال می شوند.

توجه داشته باشید که تلویزیون سونی سایزهای مختلفی در مدلهای متنوع و پیشرفته دارد که برای اطلاع از قیمت تلویزیون سونی با ما تماس بگیرید.

 

منو تنظیمات تصویر در تلویزیون سونی

برای دریافت تصاویر بهتر می بایست در بخش تنظیمات تلویزیون تنظیمات مربوط به تصویر را انتخاب و بر اساس آن تصاویر مربوط به پخش فیلم و سریال را تنظیم نمایید که بخش های مختلفی دارد که ما در این بخش به توضیح هر یک از این گزینه ها خواهیم پرداخت. با خرید تلویزیون سونی از امکانات و قابلیت های این جعبه جادویی بهره مند شوید.

حالت های تصویر تلویزیون سونی

  1. حالت رنگی یا vivid: باعث افزایش کنتراست و وضوح تصاویر دریافتی به هنگام تماشای محتوای تلویزیونی می شود.
  2. حالت استاندارد: برای استفاده خانگی گزینه مناسبی است که تصویری استاندارد و باکیفیت را به نمایش می گذارد.
  3. حالت سینما: همانطور که از نامش پیداست محیطی همچون سینما و تئاتر را برای شما مهیا می کند تا بتوانید فیلم ها و محتواهای تلویزیونی خود را با وضوح بالا تماشا کنید.
  4. حالت سفارشی: در حالت سفارشی می توانید با توجه به گزینه های متعدد خروجی تصاویر مورد نظر را به دلخواه خود تنظیم کنید.

 

گزینه های مختلف تنظیم تصویر در تلویزیون سونی

پس از خرید تلویزیون سونی برای تنظیمات مربوط به تصویر می توانید از گزینه های زیر استفاده کنید.

  • گزینه RESET

برای تنظیمات مجدد از گزینه reset و بازگشت به تنظیمات کارخانه استفاده کنید که تصاویر باکیفیتی را بدون انجام هر گونه تغییرات در اختیار شما قرار می دهد و کیفیت تصاویر را مثل روز اول می کند.

  • تنظیمات نور پس زمینه یا backlight

با فشار بر روی گزینه backlight می توانید نور پس زمینه را به دلخواه خود روشن یا تیره کنید و پس از تنظیم بر روی گزینه اعمال تغییرات کلیک و تغییرات ایجاد شده را  ذخیره و مشاهده کنید. تکنولوژی به کار رفته به اضافه امکانات و آپشن های مختلف به کار رفته در قیمت تلویزیون سونی موثر است.

  • تنظیم تصویر یا picture

با استفاده PICTURE می توانید میزان افزایش یا کاهش کنتراست را به دلخواه خود تنظیم و سپس آن را ذخیره کنید.

  • تنظیمات میزان روشنایی  brightness

با استفاده از گزینه brightness می توانید تصاویر دریافتی خود را به صورت تیره و روشن دریافت کنید که پس از انتخاب باید برای انجام تغییرات بر روی گزینه اعمال تغییرات کلیک و تغییرات را ذخیره و سپس مشاهده کنید. توجه داشته باشید که شما می توانید بارها و بارها تنظیمات تصویر خود را انجام دهید تا به تصویر دلخواه خود برسید با توجه به مدلهای مختلف ممکن است نمای ظاهری تنظیمات کمی متفاوت باشد که قیمت تلویزیون سونی نیز بسته به مدلهای مختلفی متفاوت است.

  • تنظیمات رنگ یا color

برای تنظیم رنگ تصاویر گزینه color را فشار دهید و با استفاده از آن میزان شدت و کاهش رنگ تلویزیون خود را تنظیم کنید و سپس گزینه اعمال تغییرات را فشار دهید.

  • تنظیمات پرده رنگ

برای این منظور از دکمه hue استفاده کنید، که برای استفاده میزان تن رنگ سبز و قرمز مناسب است.

  • تنظیمات وضوح تصویر

با استفاده از گزینه sharpness می توانید افزایش و یا کاهش وضوح تصاویر را تغییر دهید که پس از آن باید بر روی گزینه اعمال تغییرات کلیک کنید. اگر قصد خرید تلویزیون سونی ارزان را دارید می توانید از نمایندگی این شرکت در تهران یعنی خانه سونی به دو صورت حضوری و اینترنتی خرید کنید.

  • تنظیمات مربوط به کاهش نویز

با گزینه noise reduction می توانید نویز تصاویر را کاهش دهید، برای این منظور می توانید گزینه های مختلف medium,low,off,high را انتخاب کنید و بر اساس آن تصاویر مورد نظر را دریافت کنید.

  • تنظیمات گاما

با کلیک بر روی گزینه gamma می توانید یکی از گزینه های medium,low,off,high را انتخاب کنید و تعادل بین نقاط تیره و روشن را برقرار کنید.

  • تنظیمات کنتراست adv

گزینه تقویت کننده کنتراست adv به صورت کاملاً خودکار پس زمینه تصاویر را بهبود می بخشد که می توانید یکی از گزینه های medium,low,off,high را انتخاب کنید.

  • تنظیمان مربوط به دمای یا درجه حرارت رنگ

با استفاده از گزینه color temperature می توانید تغییرات زیر را اعمال کنید:

  1. رنگ خنکcool: این گزینه به شما رنگ سفید متمایل به آبی را نشان می دهد.
  2. رنگ خنثی یا neutral: این گزینه رنگ سفید متمایل به بیرنگ را به نمایش می گذارد.
  3. رنگ کرم یا به اصطلاح warm : این گزینه رنگ سفید متمایل به قرمز را به نمایش می گذارد.
  • تنظیمات رنگ سفید و شفاف

با کلیک بر روی گزینه clear white رنگهای سفید و روشن را با استفاده از گزینه های,low,off,high می توانید تنظیم کنید.

  • تنظیم رنگ زننده یا فعال

با استفاده از گزینه live color می توانید یکی از گزینه های medium,low,off,high را انتخاب کنید که بر اساس آن رنگها واقعی و زننده تری را به نمایش می گذارد. قیمت تلویزیون سونی با توجه به نوسانات و همچنین مدلها و سایزهای مختلف بازه قیمتی متفاوتی دارد.

  • تنظیمات پیشرفته تصاویر در تلویزیون سونی

با استفاده از گزینه cinemotion می توانید تنظیمات پیشرفته تری از تلویزیون سونی خود را انجام دهید.

با کلیک بر روی گزینه on به صورت خودکار محتوای فیلم ها را تشخیص می دهد و بر اساس قابلیت هایی که دارد کیفیت تصاویر را بهبود و ارتقاء می بخشد که در صورت عدم استفاده از این گزینه می توانید با کلیک بر روی گزینه  off آن را خاموش کنید همچنین با کلیک بر روی گزینه خودکار یا auto می توانید تصاویر با کیفیت و یکدستی را مشاهده کنید.

  • تنظیمات پیشرفته برای حالت بازی

تنظیمات پیشرفته بازی دارای دو گزینه off, on است که با کلیک بر روی گزینه  onمی توانید از سرعت بالای بازی ویدئویی لذت ببرید  که سرعت واکنش شما را افزایش می دهد که در صورت عدم رضایت می توانید از گزینه off استفاده و آن را غیرفعال کنید.

سخن پایانی

تنظیمات مربوط به صدا و تصویر در تلویزیون سونی از موارد مهمی است که بسیاری از کاربران از آن برای تماشای بهتر و با کیفیت برنامه های تلویزیونی استفاده می کنند؛ به هنگام تنظیمات صدا و تصویر شما گزینه های مختلفی پیش روی خود دارید که بر اساس آن می توانید تنظیمات دلخواه خود را انجام و برنامه های تلویزیونی خود را با کیفیت بالا تماشا کنید. توجه داشته باشید که فارغ از نوع و مدل دستگاه خود می توانید تنظیمات دلخواه و سفارشی خود را انجام دهید و لحظات نابی را سپری کنید. خانه سونی نمایندگی رسمی شرکت سونی در تهران مدلهای مختلف تلویزیون سونی را با قیمت مناسب عرضه می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
خانه سونی، نمایندگی تلویزیون سونی در ایران و فروش بصورت اقساط بدون بهره در تمام ایران به علاوه بیمه کالا برای فروش محصولات به شهرستان ها
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 739
  • بازدید کلی : 2,968