loading...
خانه سونی
نازیلا بازدید : 71 سه شنبه 01 بهمن 1398 نظرات (0)

در دهه های گذشته لامپ تصویرهای حجیم و سنگین وزن تنها راه برای نوردهی به صفحه نمایش تلویزیون ها بودند. اما امروزه تلویزیون ها از تکنولوژی های مختلفی برای تأمین نور نمایشگر و ساخت رنگ های تصویر استفاده می کنند. در این مقاله به معرفی بهترین تلویزیون های OLED سونی می پردازیم.

تکنولوژی LCD، LED، Plasma، OLED و QLED از جمله این فناوری ها هستند و به روش های مختلفی وظیفه نوررسانی و تولید رنگ های تصاویر را انجام می دهند.

تلویزیون های LED چگونه تصویر را نمایش می دهند؟

در ابتدای بحث بهترین تلویزیون های OLED سونی به تفاوت میان LED و OLED می پردازیم. آنچه که به نام تلویزیون LED در بازار فروخته میشود، در واقع همان تلویزیون LCD است که از لامپ های LED  به صورت بک لایت برای تأمین روشنایی صفحه استفاده می کند. در واقع تصویر تلویزیون های ال ای دی، به وسیله عبور نور لامپ های LED از لایه کریستال مایع تشکیل می شود. بنابراین نامگذاری تلویزیون های LED به این نام، صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

تفاوت تلویزیون LED و OLED

تفاوت تلویزیون LED و OLED چیست؟

تلویزیون های OLED را می توان تلویزیون LED واقعی نامید. زیرا تصویر در این تلویزیون ها به وسیله تعداد زیادی از لامپ های بسیار کوچک LED ساخته میشود.

در تلویزیون OLED تمامی صفحه نمایشگر تلویزیون، از تعداد زیادی لامپ ال ای دی بسیار ریز تشکیل شده است. در واقع هریک از این لامپ ها، یکی از پیکسل های تصویر هستند.

در تلویزیون OLED، هر پیکسل به تنهایی می تواند نور مورد نیاز خود را تأمین کند. بنابراین نیازی به منبع نوری جداگانه ندارد.

بهترین مزیت تلویزیون های OLED ، توانایی متمایز و فوق العاده آنها در نمایش رنگ های تیره و قسمت های تاریک تصاویر است. تلویزیون OLED در هنگام نمایش رنگ سیاه، پیکسل های خود را در قسمت های تاریک تصویر کاملا خاموش می کند.به عبارتی  پیکسل ها در قسمت های سیاه تصویر، هیچ گونه نوری ساطع نمی کنند. نتیجه این تکنولوژی، نمایش رنگ مشکی بسیار عمیق و تاریک است.

در حال حاضر تلویزیون های OLED اولد، بهترین نمایش دهنده رنگ مشکی در تصاویر به شمار می روند. تماشای مناظر آسمان شب و صحنه های تاریک در نمایشگر تلویزیون OLED تجربه ای عمیق و به یادماندنی را برای کاربر به یادگار می گذارد.

قبل از خرید به یاد داشته باشید...

استفاده از تلویزیون های اولد برای سالن هایی با نور متوسط و کم، به شدت توصیه می شود. اما نصب تلویزیون OLED در منازل بسیار روشن و آفتاب گیر، نتیجه رضایت بخشی را به دست نمی دهد. برای کسب بهترین نتیجه بهتر است در فضاهای بسیار روشن، از تلویزیون هایی با تکنولوژی کیولد یا QLED استفاده شود. تلویزیون های QLED  در فضاهای بسیار روشن، عملکرد بهتر و تصویر پرنورتری را ارائه می دهند، اما در نمایش رنگ مشکی عمیق، هیچ گاه به پای تلویزیون OLED نمی رسند.

معرفی بهترین تلویزیون OLED سونی

تلویزیون OLED سونی 55A9G

تلویزیون OLED سونی 55A9G

تلویزیون OLED سونی 55A9G یکی از بهترین تلویزیون های OLED سونی است که برای نمایش تصاویر از صفحه نمایش 4K بهره می برد و با داشتن کیفیت فوق العاده UHD در نمایشگر 55 اینچی خود، جزئیات بی نظیری از تصاویر را در دید کاربر قرار می دهد.

امکانات نمایشگر و پردازش تصویر

پردازشگر X1 Ultimate این محصول مجهز به تکنولوژی 4K X-Reality pro است. وجود این تکنولوژی در پردازنده تلویزیون، کمک می کند تا کیفیت تصاویری با رزولوشن های کمتر از 4K ، ارتقا یافته و جزئیات تصویر را با دقت بیشتری نمایش دهند. نتیجه عملکرد این تکنولوژی، وضوح بالاتر تصاویر کم کیفیت (مانند اکثر شبکه های تلویزیونی) و هماهنگی بیشتر آنها با نمایشگر 4K خواهد بود.

تکنولوژی های پیشرفته Motion flow XR  و Object-based Super Resolution، فناوری های دیگری هستند که در این دستگاه، موجب نمایش حداکثر جزئیات می شوند.

اما نورپردازی تصاویر در این محصول سونی، با بهره مندی از تکنولوژی های X-tended Dynamic Range و Backlight Master Drive انجام میشود، تا تصویر خروجی با بهترین کنتراست ممکن و تاریکی های عمیق، نمایش داده شود.

سیستم صوتی

سونی برای این محصول خود سیستم صوتی شگفت انگیزی با چهار اسپیکر تدارک دیده است. دو بلندگوی 10 واتی و دو بلندگوی 20 واتی، صدایی بسیار قدرتمند با توان کلی 60 وات را به گوش کاربر می رساند.

تکنولوژی S-Force Front Surround PRO به کمک کانال های صوتی این تلویزیون، می تواند صدا را در یک محیط سه بعدی پخش کند. این میدان صوتی سه بعدی، تجربه ای بسیار زنده و واقعی را برای کاربر ایجاد می کند.

سیستم عامل

تلویزیون اولد هوشمند سونی 55A9G  ، با سیستم عامل اندروید Oreo و 16 گیگ حافظه داخلی، امکان دانلود و نصب بسیاری از اپلیکیشن های اندرویدی را فراهم می کند. همچنین تماشای تلویزیون های اینترنتی و مشاهده محتوای وب سایت ها، به لطف سیستم عامل هوشمند این تلویزیون امکان پذیر است.

اتصالات

سونی برای نصب ویجت ها و دستگاه های جانبی به این تلویزیون، سه پورت USB،  چهار پورت HDMI، یک رابط کامپوزیت، اتصال بی سیم WiFi، خروجی هدفون و اتصال کروم کست را در نظر گرفته است.

تلویزیون OLED سونی 77A1E

تلویزیون OLED سونی 77A1E

یکی دیگر از بهترین تلویزیون های OLED سونی، تلویزیون OLED سونی 77A1E با اندازه بزرگ 77 اینچی خود برای نصب در سالن های وسیع مناسب است. نمایشگر این محصول، تصاویر را با کیفیت فوق العاده 4K  به نمایش می گذارد و در کنار وجود تکنولوژی OLED برای نورپردازی تک تک پیکسل های نمایشگر، صحنه هایی با کنتراست بالا و تیرگی های عمیق را به تصویر می کشد.

امکانات نمایشگر و پردازش تصاویر

پردازشگر 4K HDR Processor X1 Extreme این تلویزیون سونی با دیتابیس دوگانه برای پردازش پرسرعت تصاویر، تکنولوژی 4K X-Reality PRO،  تکنولوژی Object based HDR remaster  و Dynamic Contrast Enhancer تصاویری با جزئیات حیرت انگیز، وضوح بالا و کیفیت فوق العاده را نمایش می دهد.

وجود فناوری های TRILUMINOS Display، Super bit mapping 4K، HDR، Live Color و Precision Color mapping  در این محصول سونی، رنگ هایی زنده، طبیعی و شفاف را بازسازی کرده و  به بیننده ارائه می کند.

سیستم پخش صوت

سیستم صوتی این تلویزیون از پنج اسپیکر با توان صوتی 10 وات تشکیل شده است که مجموعه صدایی قدرتمند با توان 50 وات را به گوش  می رساند.

اسپیکرهای پنجگانه این محصول از نوع Acoustic Surface هستند و با کمک تکنولوژی S-Force Surround می توانند تجربه قرار داشتن در محیط واقعی و سه بعدی را برای بیننده شبیه سازی کنند.

پردازنده صوتی ClearAudio+ در این تلویزیون صدایی شفاف و رسا را برای پخش از دستگاه، پردازش می کند.

 

مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی در این تلویزیون غول پیکر 77 اینچی، در حالت کار، 744 وات بر ساعت است.

البته وجود حسگر سنجش نور Light sensor، می تواند روشنایی محیط را اندازه گیری کرده و در صورت لزوم، مصرف انرژی را کاهش دهد.

 

اتصالات و درگاه های ارتباطی

تلویزیون 77 اینچی سونی OLED 77A1E  برای متصل کردن دستگاه ها، ویجت ها و لوازم جانبی،  یک ورودی کامپوزیت،  چهار ورودی HDMI، سه پورت USB،  یک خروجی صدای دیجیتال، یک خروجی هدفون، ورودی IF، اتصال بی سیم wifi، ورودی شبکه، اتصال بلوتوث و اتصال miracast  و chromcast برای اتصال اسمارت فون های اپل و اندرویدی، را تدارک دیده است.

بنابراین، این تلویزیون بزرگ، با وجود اتصالات، خروجی ها و ورودی های متنوع،  برای متصل کردن لوازم جانبی، هیچ کمبودی نخواهد داشت.

 سیستم عامل

رابط کاربری هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید در این تلویزیون، امکان نصب اپلیکیشن های اندرویدی، وب گردی، تماشای شبکه های تلویزیونی اینترنتی و ویدئو های استریم را برای کاربر فراهم می کند.

 

خانه سونی ارائه دهنده بهترین تلویزیون های OLED سونی

فروشگاه لوازم خانگی و صوتی تصویری خانه سونی، جهت رفاه حال کلیه خانوارها با سطوح درآمد متفاوت، طرح فروش اقساطی بدون بهره تلویزیون سونی و سایر لوازم خانگی و صوتی تصویری این برند ژاپنی را ارائه کرده است.

خانه سونی، همواره این افتخار را داشته است، که با عرضه محصولات سونی اصل ژاپن، پشتیبانی پس از فروش و ارائه گارانتی معتبر، رضایت و اعتماد مشتریان را جلب نماید.

خانه سونی واقع در خیابان شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، کوی کامیار، پلاک 17، در روزهای شنبه تا پنجشنبه، برای بازدید مشتریان گرامی، دایر است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
خانه سونی، نمایندگی تلویزیون سونی در ایران و فروش بصورت اقساط بدون بهره در تمام ایران به علاوه بیمه کالا برای فروش محصولات به شهرستان ها
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 660
  • بازدید کلی : 2,889